O NAS

Historia przedszkola

Przedszkole nr 38 w Zabrzu /obecna lokalizacja/ powstało w 1986 r. jako nowo wybudowany, wolnostojący budynek z przeznaczeniem na przedszkole. Mieści się ono w dzielnicy Zabrza – Helenka. Swoją działalność rozpoczęło jako przedszkole 4 oddziałowe, którym kierowała pani Anna Budziszewska. Od roku 1997 dyrektorem przedszkola jest mgr Mariola Gabzdyl.

Ważniejsze wydarzenia tego okresu:

  • nowoczesne wyposażenie ogrodu przedszkolnego
  • 1999 r. otwarcie 5 oddziału
  • realizacja programu „Kraina dzieci w Europie” – współpraca z Włoskim przedszkolem
  • w latach 1999 – 2005 podnoszono standard pomieszczeń przedszkola i komfort przebywania w nich naszych podopiecznych.

 

Przez ten okres nasi wychowankowie brali udział w licznych konkursach plastycznych, muzycznych, sprawnościowych. Tradycją naszego przedszkola stały się coroczne jasełka dla rodziców i zaproszonych gości oraz festyny rodzinne z okazji Dnia Mamy i Taty. Z okazji Dnia Dziecka organizujemy wycieczki na łono natury, w miejsca związane z historią i tradycją naszego regionu.

Cele

Celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem spoleczno-kulturowym i przyrodniczym.
Wizja naszego przedszkola to stworzenie środowiska wychowawczo-edukacyjnego sprzyjającego rozwojowi każdego wychowanka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwoju.
Wartości, które wyznaczają kierunki naszej pracy to:

Miłość

Opieka

Troskliwość

Talerancja

Otwartość

Naszą misją na lata 2004-2009 było zaplanowanie takiego systemu działań opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych, który zapewniłby każdemu dziecku optymalny rozwój jego potencjału i możliwości. Efektem tych działań ma być: Zindywidualizowany program rozwoju każdego wychowanka naszego przedszkola.

Koncepcja pracy przedszkola

Przedszkole posiada wyraźnie określone i akceptowane przez nauczycieli i rodziców cele i kierunki działania.

Zadania służące realizacji celu ogólnego: KAŻDE DZIECKO TRAKTUJEMY INDYWIDUALNIE
W przedszkolu rozpoznaje się potrzeby i zainteresowania dzieci, rodziców i nauczycieli, a wynik diagnozy wykorzystuje do bieżącego planowania i ewaluacji pracy dydaktyczno-wychowawczej i opieki.

Kryteria sukcesu:

Absolwent Przedszkola nr 38 w Zabrzu